injail

Åter på Tallbacken.

Av Jöran Lundberg - 2019-06-17 11:16

Ordningen återställd. (förhoppningsvis?)

Efter en rätt lång "semester" är jag nu tillbaka och därmed skall det väl bli lite mera regelbundet bloggskrivande. Jag försökte göra ett inlägg i går kväll men då fick jag ingen kontakt med servern på bloggplatsen. Det är första gången på tio år. Nu verkar det ha rättat till sig.

I slutet av min resa var jag två dagar i Uppsala. Där besökte jag min svåger och svägerska Per-Olof och Gunilla. Jag träffade också mina kära Emma och Lukas och Ida vid en samvaro på "lokal". De blir kvar i Uppsala större delen av sommaren eftersom de har jobb alla tre. I går, söndag tog jag Y-busen hem till Ö-vik. Det var en hemkomst som i viss mån var efterlängtad. Jag måste berömma mina fina grannar som så ansvarsfullt sett till mitt kära Tallbacken under tiden jag varit borta. De hade till och med sett till att jag hade en välklippt gräsmatta vid hemkomsten. Superfint!

I mitt fotoarkiv har jag nu en hel del foton som jag nog kommer att lägga in i någon eller några bloggar framöver.

Snart är det midsommar som jag ämnar tillbringa på "Ponderosa", nämligen fädernegården i Björnlandsbäck några mil söder om Vännäs i Västerbotten. Ledsamt nog blir det färre och färre av Ester och Oskars syskonskara som träffas. Och naturligtvis kommer vi att sakna Siv som under alla tidigare år varit en god del av gemenskapen. Det känns ändå gott att vi kanske ännu några år kan upprätthålla den fina traditionen.

Midsommar betyder också sommarsolstånd varför jag redan nu publicerar den traditionella midsommardikten:


Öm messömmarn sa´n Kalle: Nu gåre at annerhalle!


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards